browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Kopieerden en plakken van Tekst in word naar mail

Posted by on 6 juni 2016

Soms wil je een stuk tekst uit een word bestand in een mail zetten om te versturen.

Je begint dan met Word.

word-1

  • Open word.

word-2

  • Klik op de tekst die je wilt openen.
  • Plaats de cursor in de tekst die je wilt kopiëren
  • Selecteer de tekst, door  je muisknop  ingedrukt te houden en over de tekst te gaan.

word-3

  • Laat daarna los. De geselecteerd tekst heeft nu een andere kleur.
  • Kopieer die Tekst met toets CTRL + toets C.  Ezelsbruggetje “denk aan Copy”

Tekst in je Mail zetten

mail-00

  • Open je mail programma

mail-1

  • Klik op Nieuw bericht boven aan uw scherm

mail-2

  • Typ in het veld ‘Aan’ (2) het e-mailadres van de ontvanger.
  • Typ het onderwerp (3) van het bericht in het veld ‘Onderwerp’
  • Plaats de muisaanwijzer ergens in grote witte tekstveld (4) onder ‘Onderwerp’.
  • druk op toets CTRL + toets V.  Ezelsbruggetje “denk aan Vastzetten”
  • Klik op Verzenden om de e-mail te verzenden.

Tip:

Hou met je linkerhand de toets CTRL vast en geef een tik op de andere toets.
Laat daarna pas de toets CTRL los.

Comments are closed.